A székely kisfiú egy év alatt középmezőnyből dobogóra lépett


Jó eredményekkel zárta a 2020-as évet Magyarország legfiatalabb drift versenyzője

Egy éve mutattuk be oldalunkon Miklós Ricsit, a székely kisfiút, aki jelen pillanatban Magyarország legfiatalabb drift versenyzője. Azóta többször írtunk a 12 éves tehetségről, és figyelemmel követtük a fejlődését.

Az év végeztével ismét felkerestük a Miklós családot, hogy lássuk, hogyan értékelik a 2020-as esztendőt, milyen változásokat hozott Ricsi életében, illetve milyen tervekkel és célokkal vágnak neki a jövő évnek. Szerencsére Ricsi édesapja, Miklós Tibor csupa jó híreket közölt velünk, melyeket szeretnénk megosztani az olvasóinkkal is.


A büszke édesapa és fia

Hogyan értékelitek a 2020-as esztendőt?

Szerencsésnek mondhatom magunkat és a sportágat, hiszen alapvetően nem befolyásolta a koronavírus okozta járvány. A versenyszezon indulása ugyan csúszott, de a tervezett futamok mind meg voltak tartva. Az egyetlen kellemetlenség az a nézők hiánya volt, de ennek ellenére is Ricsinek egyre nagyobb a rajongótábora, és a youtube csatornájának is egyre nagyobb a nézettsége.

Ricsi két bajnokságban is indult. Hogyan szerepelt a tavalyi évhez képest?

Tavaly még csak beleízlelt a drift világába, viszont már 2019-ben is mindkét bajnokságban komolynak számító eredményeket ért el, és a középmezőnyben végzett. Idén már a laikus szemnek láthatóan is sokat fejlődött, sokkal magabiztosabb volt, az autóval teljesen összehangolódott, illetve sokat segített az is, hogy áttértünk a saját gyártású gumik használatára, melyek állandóságot hoztak a versenyekben. Ennek meg is lett az eredménye, a Magyar Gyorsulási Szövetség által szervezett Drifting Országos Street Bajnokságban a tízedik helyen végzett összesítettben a 38 versenyző közül. Ez a tavalyi 20 helyhez képest komoly előrelépés.
Az ennél is komolyabb siker az a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) által szervezett Drifted Street bajnokságban a dobogó harmadik helye, ami a tavalyi középmezőny után gyönyörű eredménynek számít egy tizenkét éves kisfiútól.





Nagyon örülünk az idei sikereknek, nagyon büszkék vagyunk Ricsire. Az egyetlen szívfájdalom az volt, hogy elmaradt az év végi összesített díjátadó, ami végülis feltehette volna a koronát az eredményekre, és jobban tükrözte volna az egész évi munkát. Na de majd jövőre.

Mi volt az idei év legnagyobb sikere?

A kunmadarasi pályán volt egy futam, ahol Ricsi első helyen kvalifikálta magát, ami tulajdonképpen azt jelenti, hogy a pool pozíciót megszerezte, és minden más versenyzőt maga mögé szorított.

Ilyen sikerek után milyen tervekkel indultok neki a jövő évnek?


Elhatároztuk, hogy saját csapatot indítunk. Próbáltunk más szponzorokat is találni, de sajnos az a tapasztalat, hogy a legtöbben többet vártak el, mint amit nyújtani tudtak, így inkább ismét önerőből indulunk neki a jövő évnek. Közben saját gumik, a Rivigum márkának a gyártásába kezdtünk, mely végülis a főszponzora lesz a csapatunknak. A drift egyik alapja a megfelelő gumi, hiszen nagyon sok múlik a minőségén. Mi három méretben három keveréket (soft, medium és hard) kezdtünk e gyártani. A gumi szerencsére nagyon bevált, jól kiismerhető és állandó tulajdonságokkal rendelkezik, komoly autók és komoly pilóták használják már, és nagyon jó visszajelzéseket kaptunk.

Ricsi 467 lóerős E46-os turbós BMW-je, Luca mellé vettünk még neki egy 1-es BMW-t, egy utcai autóból amatör Rally-ra alakitott autót (a kocsi neve Vicky mivel rögtön az első futamon nyerni tudott vele), illetve az Expendables Garage-val épitünk egy 720 lovas E92-es BMW-t, melyet a tavalyi bajnok Nagy „Biggy” Róbert fog vezetni és bejáratni, és két év múlva Ricsi majd átnyergelhet rá. Ennek az új autónak a neve Lucifer. A látványtervek már készülnek, az egyik autót pedig már fóliázzák is.
Ezenkívül külsős autókat is tervezünk a saját csapatunkba.



Az új autók látványtervei

Mi a terveknek megfelelő célotok a jövő évben?

Sűrű versenyév elé nézünk, hiszen úgy döntöttünk, hogy kihozunk belőle mindent, amit lehet. Az eddigi két bajnokságban természetesen indulunk, viszont az MNASZ által szervezett bajnokság dobogója úgy érezzük, feljogosít minket arra, hogy Ricsi végre szintet léphessen és a semi-pro, vagy pro2 kategóriában induljon. A másik bajnokságban viszont marad a street kategóriában még egy évig, és természetesen ott a dobogó a cél. Az országos bajnokság mellett viszont több nemzetközi futamra is készülünk, az MNASZ-nek lesz a románokkal közösen egy futama jövőre a Marosvásárhely melletti Transzilvánia pályán, illetve Szlovákiában is. A Gyorsulási Szövetség pedig Ausztriával közösen rendez majd egy futamot. Ezek a futamok eredményei mindkét bajnokság eredményeibe beleszámítanak majd. Emellett Tökölön lesz jövőre egy nagyszabású nemzetközi futam, melyen szintén szeretnénk részt venni, hogy minden lehetőséget kihasználjunk.

Végül pedig a legnagyobb újdonság, hogy Ricsi másfél év után visszatért a rallye világába is, kategóriát lépett, és az év végén megnyerte a Frici Rally Team
(FRT) által szervezett versenyt. Ennek hatására úgy döntöttünk, hogy ha a versenynaptár engedi, akkor jövőre is indul majd a rallye-ban, illetve más zárt pályás versenyeken.



Mindenesetre az idei tapasztalataink alapján sokkal jobban rá tudunk már készülni a jövő évre.


Kis ízelítő a Drift világából:

Drifted Street bajnokság szezonzáró futam Kunmadaras. Összesített 3. hely



Tököl Drifted bajnokság zárófutam összesített 10. hely



FRT Rallye verseny 1. hely

képanyag: Miklós Ricsi

A rovat legfrissebb hírei